Rola reklamy w gastronomi

Praca. Oferty pracy, ogłoszenia o pracę, szukam pr

Temat: ZAKŁADAMY IDEALNĄ TAWERNĘ ŻEGLARSKO-SZANTOWĄ
Czy niebyłoby cudownie gdyby w każdym wiekszym Polskim mieście była tawerna żeglarsko-szantowa? Lokalne promowanie kultury marynistycznej to absolutnie najważniejsza rzecz na swiecie. Patrze od kilku lat na Gniazda Piratów, Stare Porty, Contrast, Czarna Perłę, 10B i zachodzę w głowę dlaczego nie ma w Polsce wiecej tawern. Przecież te wymienione pękają w szwach od ludzi, a moze to tylko moje wrażenie?

Na całym wielkim śląsku licząc od małopolski nie mamy tawerny, którą stac jest na zapraszanie zespołów za pełne gaże. Dlaczego?

Poza wymienionymi nazwami tawern praktycznie w całej Polsce nie ma żadnych innych liczacych sie tawern gdzie kwitłoby życie szantowe z muzyka na zywo. Dlaczego ?

Poniżej znajduje się zestawienie 18 największych miast polskich, których liczba mieszkańców przekracza 200 000. Miasta te odgrywają decydującą rolę w danym regionie, podobnie jak cztery mniejsze stolice administracyjne: Olsztyn (warmińsko-mazurskie), Rzeszów (podkarpackie), Opole (opolskie) i Gorzów Wielkopolski (lubuskie).
(wg http://www.staypoland.com/miasta.htm)

Czy wiec tylko w warszawie opłaca się zakładać tawerny?
Być może.

Słuchajcie każdy z nas ma jakies wyobrażenie tawerny naszych marzeń. Jeden lubi małe miejsca inny wielkie hale, jeden szantyrocka, inny ballade szantową. Ile kosztuje stworzenie tawerny szantowej w centrum duzego miasta oraz jej całoroczne prowadzenie ? Jaki jest obrót takiej tawerny i ile trzeba miec zeby dobrze zacząć, nie stracić przez 2 lata a potem dobrze z tego żyć? Może ten watek zachęci kogos do załozenia tawerny, moze ktoś ostrzeże innych przed błedami kórych trzeba sie wystrzegać i pułapkami które czychają na potencjalnego karczmarza?

Celem tego wątku jest rozbudzenie wyobraźni i racjonalizmu jednocześnie. Dzieki nowym tawernom pojawią się nowe przyczółki szant w Polsce - które rozwijając sie dadza poczatek festiwalom, zespołom, płytom, nowym projektom. Z czasem powstałyby "lokalne społeczności ludzi którym się chce"... popłynąć na morze, zrobic coś niezwykłego dla innych itd. :)

Biznesplan tawerny do uzupełnienia

1) znaleźć miejsce (jakie byłoby idealne miejsce? gdzie nie powinno się szukać?)

2) poszukac ludzi do współpracy (do czego? jakich? gdzie szukać? )

3) podzielic obowiązki, role (jakie? komu? )

4) zaplanować wystrój (jakie materiały? jaki klimat? jakie oswietlenie, jaki projekt?)

5) uzyskac koncesje na alkohol i wszelkie inne pozwolenia na prowadzenie gastronomii

6) przygotowac program artystyczny na cały rok (koncerty, spotkania, wykłady, pokazy zdjęć, imprezy zamknięte)

7) opracować strategię jak zareklamować tawernę w mieście (nawiązac kontakty z mediami, przygotowac projekt mini-festiwalu)

8) wziąć kredyt (na samą budowe czy tez na pierwszy rok gazy dla wykonawców? jaki duzy kredyt byłby potrzebny 100.000, 500.000, czy może 1000.000zł lub wiecej ? Ile trzeba zainwestować, by zrobic dobra tawernę, która będzie na siebie zarabiać ?)

9) uzyskać wszelkie pozwolenia na budowe, pozwolenia od strazy pozarnej, od nadzoru budowlanego itd (koszmar kto wie co dokładnie i w jakiej kolejnosci ?)

10) zbudować i otworzyć tawernę

11) wypracować kult miejsca poprzez konsekwentne trzymanie się ustalonych zasad, zapraszanie dobrych zespołów, unikanie bylejakosci, organizowanie konkursów młodych talentów i promowanie wyselekcjonowanych dobrych grup. Branie udziału w ważnych projektach ogólnopolskich i miedzynarodowych (targi, festiwale, projekty szantowe), poprzez eleganckie zachowanie personelu, odpowiednie ceny gastronomii i alkoholu, poprzez organizację ambitnych spotkań dla żeglarzy-intelektualistów, organizowanie konferencji naukowych i spotkań porejsowych... i tu kazdy moze dopisać kolejne pomysły.


To taka ramówka na szybko - moze komuś zachce się napisac więcej na ten temat?
Jak nie stracic na knajpie?
Jak zbudowac kultowośc tawerny która bedzie latami dawała efekt w postaci ludzi...

Niedawno zadałem sobie pytanie czym różni sie poinformowanie ludzi ze jest jakaś impreza od sprawienia zeby chciało im sie wyjśc z domu... Innymi słowy czym sie różni kampania informacyjno-reklamowa od skutecznej reklamy sprawiającej ze klient podejmuje decyzję -to pytanie do speców od marketingu. Co na to nauka?


PS nie traktujcie tego biznesplanu jako nic powaznego - bo ja nie znam sie na organizowaniu tawern i nie mampojecia o prawdziwych problemach z którymi spotyka sie właściciel - bardziej chciałbym zachcecic Was do dyskusji o problemach ale i strachach na lachy. Czego się trzeba bać a czego nie wolno?


Sssciskam
yen
Źródło: sec.amsnet.pl/~forumszant/viewtopic.php?t=2536



Temat: Bezpłatne szkolenia
Turystyka to Twoja pasja? Pracujesz w branży turystycznej?…a może dopiero chcesz zacząć?
Zapraszamy do wzięcia udziału w projekcie „Turystyka jutra” –współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – realizowanym przez Fundację „Fundusz Inicjatyw” (FFI) w Lublinie. W ramach projektu zostaną zorganizowane bezpłatne szkolenia:

„Fundusze europejskie w turystyce” (40 godz.), w terminie listopad – grudzień 2009 r.
• Fundusze europejskie dostępne w latach 2007 – 2013 w Polsce;
• Możliwości uzyskania dotacji na rozwój działalności związanej z turystyką;
• Mapa dotacji: gdzie aplikować, gdzie szukać informacji;
• Montaż finansowy projektu;
• Planowanie kosztów projektu: koszty kwalifikowane i niekwalifikowane;
• Procedura oceny projektów;
• Najczęściej popełniane błędy przy aplikowaniu o fundusze europejskie w dziedzinie turystyki.

„Prawne i marketingowe aspekty działalności turystycznej” (60 godz.), w terminie grudzień 2009 – styczeń 2010 r.,
• Pojęcie działalności turystycznej/usług turystycznych;
• Prawne aspekty działalności turystycznej (otoczenie przedsiębiorstwa branży turystycznej; regulacje ustawowe w obszarze turystyki; prawne aspekty tworzenia, działania i finansowania przedsiębiorstw turystycznych i agroturystycznych; ubezpieczenia w turystyce; problemy rozwoju regionalnego – aspekty prawne, wpływ UE)
• Marketingowe aspekty działalności turystycznej (istota marketingu usług turystycznych; marketing turystyki jako część marketingu terytorialnego; czynniki kształtujące atrakcyjność obszaru; segmentacja rynku turystycznego; pozycjonowanie na rynku turystycznym; kanały promocji i dystrybucji; strategia marketingowa działalności hotelarsko-gastronomicznej);
• Elementy marketingu-mix w turystyce;
• E-marketing.

„Promocja produktu turystycznego” (40 godz.), w terminie styczeń – luty 2010 r.,
• Definicje, klasyfikacje i istota produktu turystycznego, markowy produkt turystyczny;
• Promocja jako jeden z czterech narzędzi „marketingu - mix” obok produktu, ceny i dystrybucji;
• Podstawowe funkcje promocji produktu turystycznego;
• Budowa strategii promocji - przejrzyste sformułowanie celów promocji (jak, gdzie, z kim i za ile);
• Przykładowe działania promocyjne;
• Kanały promocji i dystrybucji produktu turystycznego;
Reklama jako najbardziej widoczny i silnie oddziaływujący sposób promocji;
• Marketing wystawienniczy;
Rola władz lokalnych i regionalnych w kreowaniu polityki

„Obsługa klienta w turystyce” (60 godz.), w terminie luty – marzec 2010 r.,
• Główne zasady obsługi klienta (prawidłowa organizacja pracy w recepcji/hotelu/gospodarstwie agroturystycznym; prowadzenie dokumentacji; profesjonalna obsługa klienta przez telefon; rezerwacje – organizacja działu lub realizacja przez recepcję);
• Psychologiczne aspekty obsługi turystów (budowanie trwałych relacji z klientem; radzenie sobie z trudnym klientem; rozpoznawanie potrzeb klienta; zasady poprawnego komunikowania się);
• Podstawy prawne dotyczące pracy w recepcji/zakładzie hotelarskim/punkcie obsługi turystów/biurze turystycznym;
• Tworzenie wizerunku firmy i pracownika;
• Etyka zawodu pracownika turystyki;
• Rozwiązywanie problemów turystycznych.

„Sprzedaż lokalnego produktu turystycznego” (40 godz.), w terminie luty – marzec 2010 r.,
• Podstawy prawne sprzedaży;
• Potrzeby nabywców a podejmowanie decyzji zakupu;
• Badania jako kompleksowe narzędzie oceny;
• Istota marketingu produktów turystycznych;
• Elementy marketingu-mix w hotelarstwie i gastronomii;
• Planowanie marketingowe jako nowoczesne narzędzie wspierania sprzedaży produktów turystycznych;
• E-marketing;
• Proces rozwoju nowego produktu.

Szkolenie „Nowoczesne technologie w biznesie turystycznym” (60 godz.), w terminie marzec – kwiecień 2010 r.,
• Sprzedaż usług/produktów turystycznych z wykorzystaniem Internetu i nowych technologii;
• Wdrażanie nowoczesnych technologii i rozwiązań technicznych w obiektach hotelowych, gastronomicznych, konferencyjnych, w biurach podróży oraz innych obiektach turystycznych;
• Profesjonalna telefoniczna obsługa klienta;
• E-marketing;
• Wykorzystanie nowoczesnych technologii typu GPS lub Bluetooth (z wykorzystaniem Internetu).

Uczestnikami projektu mogą być pracujące osoby dorosłe (powyżej 18 roku życia) wykonujące pracę na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, umowy zlecenia i o dzieło, zamieszkałe (w rozumieniu KC) lub pracujące na terenie woj. lubelskiego.

Każde ze szkoleń będzie odbywać się w 12-os. grupach w Lublinie lub w innych miejscowościach (jeśli zbierze się grupa).
Zajęcia będą odbywać się w trybie weekendowym lub popołudniowo – weekendowym, w zależności od preferencji większości osób w danej grupie.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej www.ffi.org.pl, pod numerem telefonu 081 532 10 30, 532 10 32 oraz w biurze projektu przy ul. Narutowicza 57/6 (II piętro) w Lublinie od poniedziałku do piątku w godzinach 8 – 18.

Źródło: forum.roztocze.net/viewtopic.php?t=5099


Copyright (c) 2009 Praca. Oferty pracy, ogłoszenia o pracę, szukam pr | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.